Kennismaken

Roboworks

Innovating Intralogistics

Innoveren waar tijd en rendement samenkomen, efficiëntie brengen waar de marges tellen, daar waar arbeidsomstandigheden beter en operationele kosten lager kunnen. Nobele doelen, met geavanceerde technologie, uitgebreide branche-expertise en een oplossingsgericht plan als vooraanstaande pijlers. De basisbeginselen waarmee we onze samenwerking zijn gestart.

Aanvraag
Aanvankelijk werden de tekeningen voor de prototypes gemaakt, kwam de communicatie rustig op gang en lag de focus op een website en huisstijl. Het was tijd om de plannen wereldkundig te maken en de eerste partij te vinden die hierin wilde investeren. Het beoogde moment waarop de startup groen licht zou krijgen en de productie van de eerste robot zou kunnen starten.
Benadering
Uit ons voortraject bleek dat we bij de basis moesten beginnen. Het verhaal ging over iets groters, over potentieel en een schaalbare toekomst. Vanuit deze filosofie ontstond de naam Roboworks, die de lading dekt voor uitbreidingen van de productlijn. Het gegeven dat we hebben versterkt met de slogan 'Innovating Intralogistics', die innovatie over de breedte impliceert.
Branding
Een gezonde dosis zelfvertrouwen die we hebben geïntegreerd in het merk. De identiteit wordt gekenmerkt door sterke merktaal, waarbij heldere trefwoorden op een no-nonsense manier communiceren. De uitstraling beperkt zich tot een aantal typografische elementen, sprekende vormen en een tijdloos kleurenpalet, die samen bijdragen aan de herkenbaarheid.
Website
Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de marketing- en communicatiewebsite, waarbij we voor elke pagina een wervende informatiestructuur hebben samengesteld en verfijnd met behulp van interactieve wireframes. Vanaf dat punt zijn we gestart met de visuele uitwerking, de ontwikkeling van het platform en het maatwerk beheersysteem. Het resultaat is echt een uitbreiding van het merk geworden. Met subtiel gebruik van animaties en de toepassing van asymmetrische grids, hebben we er een modern geheel van gemaakt, waar Roboworks zowel de producten als het aanbod kan presenteren en dankzij de flexibele opbouw van het CMS is voorbereid op toekomstige uitbreidingen.
Presentatie
Nu de doelstellingen gedefinieerd waren, vertaald naar een heldere positionering, en er een duidelijk merk was gecreëerd, konden we ons richten op het belangrijkste doel. Samen hebben we het pitch-deck opgesteld, waarmee de eerste investeerder de potentie van de startup en de waarde van de machine heeft erkend en de officiële productie kon worden gestart.
Resultaat
We hebben samen een toekomstbestendig merk neergezet, waarmee we de doorgang van de startup hebben ondersteund. Door de juiste voorbereidingen te treffen, een sprong in het diepe te nemen en het merk als element van het verkoopproces te beschouwen, zijn de beoogde doelen behaald. Hiermee laat Roboworks zien dat er veel mogelijk is wanneer je ambitie met zorgvuldig samengestelde communicatie combineert.
Een project in gedachte en de mogelijkheden doornemen? Geef ons een belletje op +31 (0)85 0609 045 of stuur een mailtje naar info@buroschakel.nl.