Hoewel de zaken goed lopen, is er ruimte voor verbetering, met name in de regio. Het bereik hier is niet optimaal, wat resulteert in langere reistijden en verloren productieve uren. Dit kan anders en door samen te werken en de juiste middelen in te zetten hebben we zowel de lokale markt als de gewenste impact kunnen creëren.
Aanvraag
IntraSol bestaat inmiddels 20 jaar en kent succesvolle jaren met goede omzetten. Toch blijft het bereik in de regio achter, of althans, de vraag is er wel, maar de koppeling met deze markt wordt onvoldoende gemaakt. Om meer regionale bekendheid te verwerven en de lokale afzetmarkt te versterken, zijn we gevraagd om samen te werken.
Benadering
We zijn begonnen met het verfijnen van de online strategie, waarvoor we onderzoek hebben gedaan naar de klantprofielen en regionale zoekwoorden. Deze gegevens hebben de basis gevormd voor de realisatie van een nieuwe website en de juiste integratie in het online zoekveld, waarmee IntraSol zich heeft weten te positioneren als vooraanstaande keuze binnen de doelmarkt. De website is geoptimaliseerd voor de vindbaarheid, is gemakkelijk te onderhouden en biedt de contactmogelijkheden, waarmee we nieuwe verzoeken succesvol genereren.
Resultaat
Dankzij gericht onderzoek en het gebruik van passende middelen hebben we IntraSol geholpen zich te ontwikkelen tot een toonaangevende speler in de regio. Hierbij hebben we de juiste doelgroepen weten te bereiken, wat heeft geresulteerd in een aanzienlijke toename van online aanvragen en een hogere omzet in het daaropvolgende boekjaar.