In samenwerking met Hello Energy hebben we hun bestaande SaaS-oplossing getransformeerd tot een interactief instrument voor duurzaamheidsinitiatieven binnen kantoren, door vastgoedeigenaren, gebruikers en bezoekers op een sociale manier met elkaar te verbinden.
Aanvraag
Hello Energy ondersteunt de duurzaamheidstransitie in kantoren met de installatie van narrowcasting en een bijbehorende applicatie. Hiermee worden interne statistieken en algemene informatie inzichtelijk gemaakt en worden bezoekers van deze panden bewust gemaakt van energiezuinige initiatieven en mogelijkheden. Ondanks succesvolle jaren streefde Hello Energy naar een verrijkte gebruikerservaring en benaderde ons met de vraag hoe we het product beter konden afstemmen op de veranderende behoeften van de doelgroepen.
Benadering
De vraag naar deze verandering kwam niet alleen van Hello Energy, maar voornamelijk van de eindgebruikers, die hun behoefte aan interactie met de schermen steeds meer deelden. Het socialiseren van het product werd hiermee onvermijdelijk en dat gaf aanleiding om deze behoefte zo goed mogelijk te doorgronden. Hiervoor hebben we onderzoek gedaan naar de verschillende soorten gebruikers en communitymogelijkheden ontworpen, die deze verschillende groepen dichter bij elkaar brengen en tegelijkertijd de effectiviteit van het product vergroten.
Resultaat
Onze inzichten, concepten en uitwerkingen hebben aanleiding gegeven tot een nieuwe visie op hoe de transitie binnen kantoren kan worden versneld, hoe Hello Energy met een sociale benadering de kwaliteit en het effect van het product verhoogd en hoe deze met behulp van bijpassende marketingstrategieën interessanter is voor de doelmark. Hiermee hebben we kunnen voldoen aan de interne en externe verwachtingen en is de aandacht voor de oplossing gegroeid, waardoor de vraag is toegenomen en de weg is vrijgemaakt voor meer gedragsverandering en energiepositieve gebouwen.