Plan een vrijblijvend adviesgesprek 👌
Kennismaken

ElkeMelk

Melk met een verhaal

ElkeMelk is misschien wel het eerlijkste melkmerk van Nederland. Met melk die je tot op de koe kunt terugleiden, kiest oprichter Matthijs voor radicale transparantie en een extreem korte keten. Maar hoe breng je zo’n uniek verhaal bij de juiste mensen onder de aandacht — van consument tot foodprofessional, van retailer tot journalist?

Aanvraag

De vraag was helder: hoe zorgen we ervoor dat meer mensen het verhaal van ElkeMelk leren kennen, begrijpen én doorvertellen? Niet alleen aan de keukentafel, maar ook in de boardroom en op social media. Daarvoor zochten ze een partij die verder kijkt dan alleen communicatie, maar meedenkt op het snijvlak van merk, marketing en ondernemen.

Benadering

We zijn begonnen bij de basis: doelgroepanalyse en marktinzichten. Van daaruit hebben we het merkverhaal aangescherpt en vertaald naar een doorlopende contentstrategie voor zowel B2B als B2C. Denk aan social media onderhoud, advertenties en de opzet van een overzichtelijke contentkalender voor het hele jaar.

Daarnaast voeren we AI-onderzoek uit om slimme kansen te benutten voor zichtbaarheid, media-aanwezigheid en productpositionering. Ook namen we de regie over de marketing- en communicatie, helpen we Matthijs met zijn profilering als spreker en initiëren we een bookingspagina voor media, colleges en presentaties.

Resultaat

Onze samenwerking brengt focus op de lange termijn en zichtbaarheid op de korte termijn. Van strategisch advies tot creatieve formats: ElkeMelk groeit niet alleen in bereik, maar ook in impact. Social campagnes leveren nieuwe klanten en media-aandacht op, terwijl Matthijs steeds vaker wordt gevraagd voor panels en interviews.

Bovendien is er nu een duidelijk ritme in de marketing: elke maand werken we aan herkenbare communicatie, heldere keuzes en een constante stroom aan waardevolle content die past bij de seizoenen, het product én de visie van dit mooie bedrijf.

Highlights
  • 62% meer social engagement Met authentieke en eerlijke storytelling
  • 45% meer websitebezoekers Unieke bezoekers uit het ideale klantsegment
  • 63% lagere ad-spend per conversie Met slimme targeting op Instagram, Facebook en LinkedIn
Review
  • Terwijl wij ons richten op de kern van ons bedrijf, worden commerciële kansen voor een vast bedrag per maand benut en groeit onze afzet zichtbaar. Het leren denken als een marketeer helpt me daarbij om betere keuzes te maken. Dit is precies wat we nodig hadden. Matthijs Baan Ondernemer, ElkeMelk
Benieuwd naar een mogelijke samenwerking of wil je vrijblijvend de mogelijkheden bespreken? Geef me een belletje via +31 (0)6 81 40 01 41, stuur een mailje naar info@buroschakel.nl, of plan een afspraak voor een bezoek of videocall.